zaterdag 31 oktober 2015

Zaterdag 31 oktober

Vandaag zijn we na het ontbijt de rugzak met handdoeken, boeken, water, zonnebrand gaan klaarmaken en om 9:10 uur vertrokken we vanaf de pousada en wandelden we naar Lagoa do Banana, op afstand van 3 km vanaf de Pousada. We kwamen 40 minuten later aan. Het was dus niet zo ver, maar wel erg warm. We hadden taxi geregeld die on om drie uur zou oppikken. We gingen ons installeren en waren bijna de enige. Wel waren er een stuk of veertig jongens met een bus gekomen en die waren in het overdekte restaurant. We waren zo verhit dat we eerst gingen zwemmen. Daarna bestelden we twee kokosnoten. En terwijl we die nuttigden gingen we een stukje lezen. Daarna gingen we nog eens zwemmen, wat foto's maken (zie panoramafoto), lezen, rondkijken. De groep jongeren waren  per drie in buggy's gezet en gingen een eind rijden. Rond het middaguur kwamen die terug en kregen buffet. We hadden de kaart bekeken en hebben uiteindelijk besloten het bij een portie frites, met kan geperste sinaasappelsap en halve liter spa-rood. Als je in Brazilie gaat lunchen, krijg je zoveel dat je 's avonds niets meer lust.

Na het eten maakte ik nog paar foto's en video van de jongeren in het water. Die werden in groepjes op een bananenboot met een kleine speedboot rondgevaren maar aan het eind maakte de speedboot een haakse bocht zodat de bananeboot omsloeg wat de nodige hilariteit opleverde. Zo is de dag gevuld met zwemmen, klein beetje zonnen (was veel te heet), lezen, eten en drinken gevuld.

Rond half drie ging ik betalen en toen ik de portemonne uit de tas wilde halen vloog er een of ander insect langs en stak me. Gelukkig geen wesp, maar wel vervelend. Rond kwart voor drie gingen we inpakken en hielden de ingang in de gaten om te checken of de taxi er aan kwam. Even voor drie liepen we richting de poort en en was een zitje waar het lekker koel was, met uitzicht op de poort.

Toen tegen half vier en nog geen taxi was, belden we de Pousada en kregen het belachelijke verhaal: de taxi stond bij de Pousada en beweerde dat er om drie uur niemand was om op te pikken. Deze vakantie is mijn waardering voor taxi's tot onder het nulpunt gedaald. Enfin, we kwamen veilig terug op de Pousada en moeten 20 R$ betalen. Ik had of 15 R$ of hij moest 50 R$ wisselen. Toen  bleek 15 R$ wel OK te zijn. We hebben op de pousada nog even lekker gezwommen en ons toen omgekleed voor de avond.

's Avonds hadden we 'afgesproken' dat we naar Coiote Pizzeria zouden gaan. De spaanse man die zo'n leuke vertaler was, zou er ook zijn en het idee van toe, om gezellig samen te tafelen, kan dan bewaarheid worden. Maar helaas, toen we aankwamen, was hij er niet en ook niet toen we vertrokken. Helemaal geen bekenden. De pizza was wel weer overheerlijk. We besloten geen koffie te doen maar op de pousada een cocktail op Margareth, Liesbeth's vriendin, te drinken. Margareth, proost