zondag 25 oktober 2015

Zondag 25 oktober

Vandaag is het qua nieuws niet veel anders dan gisteren. We ontbijtten iets eerder dan gisteren en ik nam voorzichtig iets meer dan de toast: nu een banaan erbij en een wit broodje met hard gekookt ei. Nog geen koffie. Tijdens het ontbijt zag ik een kolibri met zijn spitse snavel in een kelk van een grote gele bloem op paar meter afstand van de ontbijtterras. Die zitten hier dus ook.

We zijn toen het dorp in gelopen en een stukje over strand en terug. We hoopten dat de winkeltjes open waren om wat ideeen voor souvenirs te vinden. Bijna als was nog dicht. Dus liepen we terug en gingen op de pousada lekker zwemmen en boek lezen. Rond 13:00 uur gingen we wederom het dorp in om te lunchem bij een restaurant, waar we nooit eerder geweest zijn. We hadden al opgemerkt dat er eigenlijk altijd mensen zitten te eten. En meest Brazilianen. Twee goede redenen om het eens te wagen.








Nou, het resultaat is dat we er zeker nog eens naar terug gaan. Liesbeth had zin in een pasta en koos een bami-vormige spaghetti met Tonijn-chapignon saus. Die was heel lekker. Ik wilde het nog rustig aan doen en nam gebakken visfilet met witte rijst en gebakken groenten (blokjes aardappel en wortel met nog wat paprika en witte kool). Dat viel goed en smaakte lekker. De vis was zelfs de lekkerste die ik hier gegeten had. Ik weet niet wat de soort vis was. Op het menu stond "peixe". Als drinken namen we ieder een kokosnoot (coco verde) En toen hadden we samen voor 20 Euro gegeten en gedronken.


Na de lunch hebben we nog een tank van 5 liter water gekocht en zijn weer naar de pousada gegaan. Het was vandaag erg warm want er was weinig wind. Raar, nietwaar, dat je stevige wind gaat missen :) Nog wat gezwommen, muziek geluisterd, gelezen, kortom rustdag en 's avonds een klein hapje in de Pousada: Liesbeth een wrap met "zeer vlaamse frieten" en ik een Thaise kokos soep met brood. En daarna bij het geluid van krekels heb ik de blog aangevuld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten